آموزش بند رخت

بند رخت دیواری تاشو؛ کم جا و با دوام

بند رخت دیواری

بند رخت دیواری تاشو

امروزه بسیاری از انواع رخت آویز در بازار موجود است. از میله‌هایی ساده گرفته تا مدل‌های پیچیده‌ تر نظیر مدل های تاشو. تمام بند رخت ها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین انتخاب مدلی که در تناسب با نیازهای شما است اهمیت دارد.
تامین کنندگان، این محصول را در انواع سایز و رنگ عرضه می‌کنند. در صورتی که به دنبال یک محصول با کیفیت با قابلیت تغییر سایز هستید، نکات مهمی را باید پیش از خرید در نظر بگیرید.
به طور خلاصه پیش از خرید بند رخت دیواری تاشو به این سوال‌ها پاسخ دهید:
اعضای خانواده‌ی شما چند نفر هستند؟
تعداد دفعاتی که شستشو انجام می‌دهید چقدر است؟
سایز و وزن لباس‌هایی که می‌شویید چقدر است؟
پهنای دیواری که قرار است محصول روی آن نصب شود چقدر است؟( حداقل ۵٠-۱٠٠ میلی متر فاصله از دو طرف رخت آویز ضروری است.)
تعداد میله‌های بند لباس تاشو دلخواهتان چند عدد است؟
نوع دیواری که قرار است محصول به آن وصل شود چیست؟

در مطلب زیر قصد داریم در مورد عواملی که باید هنگام انتخاب در نظر بگیرید بحث کنیم.

بند رخت دیواری تاشو چیست؟

رخت آویز تاشو راه حلی مناسب برای افرادی است که فضای اندکی برای آویزان کردن لباس‌ها و وصل کردن طناب دارند. این محصول مستقیما به دیوارهای داخلی و خارجی متصل می‌شود و برای هر بخشی از خانه نظیر پارکینگ، زیرزمین یا اتاق رختشویی فوق‌العاده است.
این رخت خشک کن می‌‌تواند روی هر سطحی نظیر دیوار یا نرده نصب شود؛ با این وجود نصب آن روی دیوار توصیه می‌شود. این محصول می‌تواند فیکس یا تاشو باشد. محصول فیکس دائما در وضعیت باز قرار دارد؛ در حالی که در صورت نیاز مدل تاشو را می‌توان جهت افزایش یا کاهش ظرفیت باز یا بسته کرد. با وجود اینکه هنگامی که از رخت آویز تاشو استفاده نمی‌کنید می‌توانید آن را کاملا جمع کنید، برای استفاده از آن حتما به یک دیوار در هر طرف آن نیاز دارید.

نکاتی که باید برای نصب رخت آویز در نظر داشته باشید

خدمات نصب ممکن است توسط شرکتی که بند رخت دیواری تاشو را از آن خریداری می‌کنید در سراسر کشور ارائه شود. برخی سطوح برای نصب این محصول مناسب و برخی دیگر نامناسب هستند. دیوار آجری یا بتن مناسب و سطوح با روکش فلزی نامناسب هستند.

قدم‌های ضروری برای انتخاب بندرخت دیواری تاشو مناسب

رخت آویز تاشو در انواع برند و سایز وجود دارد و بنابراین انتخاب گزینه‌ی درست سخت به نظر می‌رسد. در این بخش قصد داریم به شما در گرفتن تصمیم درست کمک کنیم.

قدم اول- محل نصب 

احتمالا تاکنون در مورد محلی که قصد دارید محصول را قرار دهید به نتیجه رسیده‌اید. اطمینان حاصل کنید که در آن مکان تهویه هوا مناسب است و فضای کافی برای انجام رختشویی وجود دارد.

قدم دوم- نوع بند رخت تاشو

محل نصب تعیین کننده‌ی مناسب‌ترین نوع بندرخت برای شما است. در صورتی که محل نصب، دیوار است بندرخت دیواری گزینه‌ی مناسب می‌باشد. در نهایت در صورتی که حیاط شما کوچک است، خرید یک رخت آویز تاشو توصیه می‌شود.

قدم سوم- سایز محصول

فضایی که برای قرار دادن رخت خشک کن در نظر دارید باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید دور آن حرکت کنید. برای حفظ ایمنی به یاد داشته باشید که باید حداقل ۵٠٠ میلی متر از آبگرمکن فاصله داشته باشد. نکته‌ی مهم در مورد بند رخت دیواری تاشو این است که با وجود اینکه می‌توانید پهنای محصول را تغییر دهید، انتخاب عمق صحیح مهم است زیرا که این پارامتر قابل تغییر نیست. در مورد آویز دیواری با پایه چرخشی بهتر است ابعاد فضای در دسترس را اندازه گیری کنید.

قدم چهارم- فضای در دسترس

در صورتی که حجم بالایی شستشو انجام می‌دهید، بندرختی را انتخاب کنید که فضای زیادی برای آویزان کردن دارد. رخت آویزهای فشرده میله‌های نزدیک به هم دارند تا امکان آویختن تعداد بیشتری لباس را فراهم کنند. حتی داشتن رخت آویز دوم در مکانی دیگر نیز توصیه می‌شود. محصولات قابل حمل نیز گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در فضای داخلی یا خارجی خانه هستند.

قدم پنجم- رنگ 

بسته به برند، طیف گوناگونی از رنگ را می‌توانید انتخاب کنید. برای مثال رنگ چوب، کرم کلاسیک، طوسی، ذغالی و سفیدمشکی از رنگ‌های محبوب این محصول هستند.

قدم ششم- نصب

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از خدمات نصب و ارسال بهره‌مند شوند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند خودشان به تنهایی نصب را انجام دهند. به یاد داشته باشید که مدل‌های چرخشی به دریل کردن و بتن سازی نیاز دارند.

قدم هفتم- خرید

حال كه با نکات فوق آشنا شدید، نگاهی به انواع رخت آویزهای موجود در بازار بیندازید.

مزایای استفاده 

1. محصول کم‌جا و مخفی

بارزترین نقطه‌ی مثبت استفاده از بندرخت دیواری تاشو در مقایسه با مدل‌های قدیمی این است که آن‌ها به شدت کم‌جا و مخفی هستند. هنگامی که استفاده‌ای از این محصولات ندارید، می‌توانید آن‌ها را تا نمایید و دور از چشم دیگران نگهداری کنید. با توجه به اینکه بالکن خانه‌ها روز به روز در حال کوچکتر شدن هستند، محبوبیت این محصولات کم‌جا رو به افزایش است.

2. لذت از فضای اضافه‌

در صورتی که یک بالکن کوچک دارید یا قصد ندارید فضای زیادی را توسط بندرخت اشغال کنید، بند رخت دیواری تاشو کمجاویز برای شما بسیار مناسب است. شما می‌توانید این محصول را هر جایی که بخواهید نظیر بالکن، روی نرده‌ها، کنار سوله و غیره نصب کنید. تمام آنچه نیاز خواهید داشت، فضای کافی برای باز کردن رخت آویز است. همچنین می‌توانید از فضاهای پرت خانه نیز برای قرار دادن آن استفاده کنید.

برای خرید این بند رخت اینجا کلیک کنید.

3. صرفه جویی در هزینه

از دیگر مزایای این محصول، هزینه‌ی اندک آن است. این مدل نسبت به سایر مدل‌ها بسته به استایل و سایز مد نظرتان ارزان‌تر است.

انتخاب سایز مناسب بند رخت دیواری تاشو

بسیاری افراد تصور می‌کنند که رخت آویز‌های دیواری همگی بسیار کوچک هستند. این محصولات دیواری رنج وسیعی از اندازه را دارند که می‌توانند در تناسب با بیشتر فضاها با تعداد گوناگون ساکنین باشند. همچنین در صورتی که از سایزهای استاندارد رضایت ندارید، می‌توانید با تولید کننده در مورد طراحی محصولی که در تناسب دقیق با فضای خانه‌ی شما است مشورت کنید.

انواع بند رخت موجود در بازار

4 نوع اصلی بندرخت وجود دارد: بندرخت دیواری تاشو، سقفی، ایستاده و چتری. بند رخت تاشو بدون نیاز به دستکاری پیچیده تنها با یک حرکت کشیدن یه صورت اتوماتیک تا می‌شود. در نهایت مدل قابل حمل یا پرتابل معمولا جمع و جور است و طول آن‌ بیشتر از 1 متر نخواهد بود تا به راحتی در سفرها جابجا شود.

چه متریالی در انواع رخت آویز بکار می‌روند؟

بند رخت تاشو میله‌ای است که بین دو پایه قرار گرفته است و به راحتی جمع و تا رسیدن زمان استفاده‌ی دوباره در گوشه‌ای نگهداری می‌شود. میله‌های تاشو به کمک یک غلتک خارجی حرکت می‌کنند و بنابراین به نقطه‌ی آغازین خود برمی‌گردند. هنگامی که لباس‌ها از گیره‌های رخت آویز چرخشی آویزان هستند، بندرخت به دور یک استوانه می‌چرخد. جالباسی‌های قابل حمل دارای پایه‌هایی هستند که به آن اجازه‌ی قرار گرفتن روی هر سطح صافی را می‌دهند؛ این پایه‌ها در صورت عدم نیاز به طور کامل جمع می‌شوند.

جمع بندی

استفاده از بندرخت دیواری تاشو مزایای بسیاری را به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها حفظ انرژی و محیط زیست است. هنگام خرید انواع رخت آویز، ابعاد بالکن، بودجه و غیره را در نظر بگیرید. در صورتی که محدودیت فضایی دارید، مدل تاشو ایده آل شما خواهد بود. مدل‌های چرخشی نسبت به سایر مدل‌ها از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند زیرا که به سمت بالا تا می‌شوند به نحوی که حضور آن‌ها حس نمی‌شود؛ با این وجود قیمت این مدل بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *