آموزش بند رخت

انواع رخت آویز لباس

رخت آویز لباس

رخت آویز لباس یکی از مهمترین و کاربردی ترین وسیله های منزل می باشد که می توانید با استفاده از مدل های مختلف آن نظم خاصی به لباس ها ببخشید. امروزه با آپارتمان نشینی و نبود حیاط و کمبود فضای مناسب، استفاده از این رخت آویز ها به شدت افزایش پیدا کرده است. رخت آویز لباس ها با داشتن ویژگی های خاص علاوه بر نظم دهی باعث می شوند تا لباس ها نیز دچار آسیب و یا چروک نشوند. روش های قدیمی دیگر پاسخگوی زندگی های آپارتمان نشینی نخواهد بود و باید از روش های جدید استفاده نمود. در ادامه این مقاله شما را با انواع رخت آویز لباس و بندرخت آشنا می سازیم. همچنین مدل های مختلف رخت آویز لباس به همراه کاربرد، مزایا و معایب آنها را بیان خواهیم کرد.

معایب روش های مرسوم خشک کردن لباس

برخی از افراد برای خشک کردن لباس ها از دستگاه خشک کن، خشک کن ماشین لباسشویی، شوفاژ، بخاری و بندرخت استفاده می کنند. دستگاه خشک کن برای لباس هایی با حجم کم مناسب نمی باشد، خشک کن ماشین لباسشویی نیز به طور کامل لباس ها را خشک نخواهد کرد. استفاده از طناب جلوه مناسبی در حیاط و یا فضای آپارتمان ها ندارد. همچنین استفاده از بندرخت سبب می شود تا لباس ها مدت زمان بیشتری در فضای آزاد قرار بگیرند و آلودگی بیشتری را به خود جذب کنند. ممکن است در برخی از منازل شوفاژ و بخاری وجود  نداشته باشد، در فصول گرم سال نیز بخاری و شوفاژ مورد استفاده قرار نمی گیرد. با توجه به همه نکات بالا بهترین گزینه برای خشک کردن لباس ها رخت آویز لباس می باشد. در ادامه به مزیت ها و انواع مدل های آن می پردازیم.

انواع رخت آویز لباس

از انواع رخت آویز لباس می توان به مدل های ایستاده، شوفاژی، چتری، سقفی، دیواری، آکاردئونی و سقفی هوشمند اشاره کرد.

  • رخت آویز ایستاده: رخت آویز های ایستاده در دو نمونه تاشو و چرخ دار در بازار موجود می باشند. استفاده از نمونه های تاشو بسیار راحت است و مناسب محل هایی با فضای بسیار کم می باشد. این رخت آویز ها به صورت ضربدری باز و بسته می شوند و در کمترین فضا قابل استفاده هستند. جهت سر نخوردن این رخت آویز ها از ترمز های پلاستیکی در پایه های آن استفاده شده است. وزن این رخت آویز ها نیز بسیار کم و مناسب می باشد و افراد بدون زحمت می توانند از آنها استفاده کنند. رخت آویز چرخدار نیز به شکل عدد 8 و به صورت طبقه ای می باشد و قابل حمل در هر فضایی است.
  • رخت آویز شوفاژی: این نوع از رخت آویز ها از میله هایی که موازی با شوفاژ در هم قفل هستند تشکیل شده اند. این میله ها به وسیله دو بازوی پلاستیکی در لبه شوفاژ، پنجره، و یا حتی تخت و کمد قرار می گیرند و قابلیت جا به جایی را دارند.
  • رخت آویز چتری: ظاهر رخت آویز چتری همانند چتر است و چیدمان لباس بر روی آن بسیار راحت می باشد و قابلیت چرخش نیز دارد. پایه های آن به نحوی است که به راحتی ثابت می ماند و وزن آن بسیار سبک می باشد.
  • رخت آویز سقفی: این نوع از رخت آویز لباس به وسیله یک قلاب به سقف متصل می شود و به وسیله یک نخ در آن تغییر ارتفاع صورت می گیرد.
  • رخت آویز آکاردئونی: این نوع از رخت آویز نیز شباهت زیادی به ساز آکاردئون دارد و قابلیت جمع شوندگی از خصوصیات بارز آن است.

    طراحی و جنس رخت آویز ها

    رخت آویز ها در طرح های متنوعی ساخته شده و جنس های متفاوتی نظیر چوب، پلاستیک، استیل و آلومینیوم دارند. گاهی اوقات رخت آویز ها در برخی از نمونه های آنها از ادغام دو جنس ساخته می شوند، به عنوان مثال از ترکیب پلاستیک و استیل ضد زنگ تشکیل شده اند. مقاوم ترین رخت آویز های موجود در بازار از جنس استیل ضد زنگ می باشند که کیفیت، کارایی و طول عمر بسیار بالایی دارند. رخت آویز های ساخته شده از چوب بیشتر از جنس چوب افرا و بامبو می باشند که استحکام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این بندرخت ها در مقابل رطوبت و ضربه بسیار مقاوم بوده و آسیبی نخواهند دید.

    رخت آویز هوشمند

    جدید ترین نوع رخت آویز لباس، رخت آویز هوشمند می باشد که قابلیت استفاده در منازل، هتل ها و آرایشگاه ها را دارد. این نوع از آویز های لباس به وسیله ریموت باز و بسته می شوند و ریل های آنها قابلیت تغییر اندازه و طول را دارند. در این کالا یک فن تعبیه گردیده است که قادر به خشک کردن بسیار سریع لباس ها می باشد و سیستم تهویه موجود در آنها باعث از بین رفتن بوی نا مطبوع لباس ها خواهد شد. این محصول برای مناطقی که رطوبت و شرجی بالایی وجود دارد بسیار مناسب می باشد و لباس ها را به سرعت خشک می کند.

    مزایای رخت آویز هوشمند

    از مزایای این نوع از آویز های لباس می توان به سهولت نصب و قابلیت حمل و نقل آنها اشاره کرد. افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند و یا اجاره نشین هستند می توانند به راحتی از این مدل ها استفاده کنند. برای لباس های ظریف و حساس نیز کاربرد زیادی دارند چرا که برخی از لباس ها را نباید در مقابل نور خورشید و یا در معرض باد قرار داد. همچنین برای ملحفه ها نیز که نیاز به خشک کردن فوری آنها دارید بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این رخت آویز ها در سقف خانه نصب می شوند و هیچ فضایی را اشغال نخواهند کرد و می توانید از فضای تراس یا بالکن خود به راحتی استفاده کنید. افرادی که نوزاد دارند و حجم لباس های کثیف آنها بالا می باشد نیز می توانند از این مدل استفاده کنند.

    راهنمای خرید

    برای خرید رخت آویز لباس توجه به نکاتی شما را در تهیه محصول کاربردی و با کیفیت کمک خواهد نمود. انتخاب یک آویز مناسب علاوه بر کاربرد در خانه تاثیر بسیار مثبتی در چیدمان و دکوراسیون منازل نیز خواهد داشت. بر طبق این موضوع باید جهت تهیه این آویز ها وقت زیادی گذاشته شود و با دقت بهترین و شیک ترین آنها را خریداری نمود. اگر در آرایشگاه ها و هتل ها به رخت آویز نیاز دارید باید از نمونه ای ساده و محکم استفاده کنید تا دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد. در منازلی که فضای کافی وجود دارد می توانید از انواع مدل های آنها استفاده کنید. در منازل با کمبود فضای مناسب باید از نمونه های تاشو استفاده کرد که قابلیت جمع شوندگی داشته باشند. در مناطق مرطوب رخت آویز های هوشمند گزینه بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

    نکات مهم

    توجه داشته باشید که از محصولی استفاده کنید که ایمنی خوبی داشته باشد و با کوچکترین ضربه و یا حتی وزش باد نیفتد. محصولاتی که ایستاده هستند و وزن مناسب دارند برای قرار گرفتن در معرض باد بسیار مناسب هستند. در هنگام خرید رخت آویز لباس به فضای خود توجه کنید و با توجه به آن اقدام به خرید کنید. آویز هایی که از جنس چوب و یا استیل ضد زنگ هستند محکم تر می باشند و مقاومت بهتری نسبت به سایر نمونه ها دارند. از نمونه های تاشو جهت اشغال نشدن فضای خود می توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *