آموزش بند رخت

راهنمای خرید بند رخت آپارتمانی

خرید بند رخت آپارتمانی

زمانی که شرایط لازم برای خشک کردن لباس ‌ها در فضای بیرون مهیا نیست خرید بند رخت آپارتمانی نیاز شما را به خوبی پاسخ می ‌دهد. بسیاری از واحدهای مسکونی فاقد بالکن هستند. به همین دلیل ساکنین فضای مناسبی برای خشک کردن لباس در هوای آزاد ندارند. در برخی موارد هم ممکن است به علت وزش باد، بارش باران یا برف و… ناچار شوند لباس ‌های شسته شده را در خانه خشک کنند. در چنین مواقعی می توان از انواع بند رخت آپارتمانی استفاده کرد.

بند رخت چیست؟

بند رخت وسیله‌ ای است که امکان خشک کردن انواع لباس داخل منزل را فراهم می ‌کند. این وسیله به شکلی طراحی و ساخته می‌ شود که بتوان لباس‌ های خیس را در آن پهن کرد. نام دیگر آن رخت ‌آویز است. استفاده از بند رخت کار سختی نیست. کافیست آن را در جای مناسبی از خانه قرار داده و لباس ها را رویش پهن کنید تا به مرور خشک شوند.

هنگام خرید بند رخت آپارتمانی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

اگر می ‌خواهید بهترین بند رخت آپارتمانی را برای استفاده در منزل تهیه کنید باید هنگام خرید آن به چند نکته مهم توجه نمایید. این نکات عبارتند از:

نوع بند رخت

برای خرید بند رخت آپارتمانی قبل از هر چیز باید نوع آن را به درستی انتخاب کرد. مدل ‌های متعددی از این وسیله در بازار موجود است. به صوت کلی رخت آویزها در ۳ مدل به بازار عرضه می شوند: رخت آویز معمولی (طناب)، رخت آویز دیواری و رخت ‌آویز ایستاده. شما باید با توجه به فضایی که برای استفاده از بند رخت در منزل دارید مدل مناسبی را جهت خرید انتخاب کنید.

جنس محصول

برای تولید بند رخت آپارتمانی از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌ شود. جنس بسیاری از مدل ‌های رخت ‌آویز از پلاستیک مقاوم و استیل ضدزنگ است. بعضی از محصولات هم از مواد دیگری مثل آلومینیوم ساخته می ‌شوند. برای تهیه این محصول باید به نیازها و سلیقه شخصی خود توجه داشته و بر این اساس انتخاب درستی را انجام دهید. در این بخش می توانید با خصوصیات هر یک از محصولات آشنا شوید:

بند رخت پلاستیکی و آلومینیومی

رختاویزهای باکیفیتی که از پلاستیک و آلومینیوم ساخته می ‌شوند وزن کم و دوام زیادی دارند. این محصولات می ‌توانند تا مدت ‌ها نیاز خریداران را تامین کنند. برای استفاده از این رخت آویزها باید توجه داشت که تحمل وزن ‌های بالا را ندارند. بنابراین توصیه می ‌شود برای خشک کردن لباس‌ های سنگین از آنها استفاده نکنید.

بند رخت ساخته شده از استیل یا فولاد ضدزنگ

رخت آویز‌هایی که از فولاد ضدزنگ ساخته می‌ شوند استحکام و دوام بسیار زیادی دارند. این مدل ها گزینه مناسبی برای خشک کردن لباس ‌های سنگین هستند.

بندرخت چوبی

برای ساخت بند رخت آپارتمانی می ‌توان از چوب هم استفاده کرد. تولیدکنندگان معمولا برای ساخت مدل‌ های چوبی از چوب بامبو یا افرا استفاده می ‌کنند. این محصولات ظاهر زیبا و چشم نوازی دارند. برای خرید رخت ‌آویز چوبی دقت کنید که چوب آن حتما پرداخت شده باشد. پرداخت کردن چوب تاثیر زیادی در افزایش استحکام آن داشته و مانع از پوسیدگی محصول می ‌شود.

ابعاد محصول

نکته دیگری که باید هنگام خرید رخت ‌آویز مورد توجه قرار گیرد ابعاد و اندازه محصول است. بعضی از مدل ‌ها ابعاد بزرگتری داشته و جای بیشتری را اشغال می ‌کنند. همچنین می ‌توان لباس ‌های بیشتری را روی میله‌ هایشان پهن کرد. این محصولات برای کسانی مناسبند که فضای بزرگی برای استفاده و نگهداری از رخت ‌آویز در منزل دارند. خانواده‌ های پرجمعیت و کسانی که صاحب فرزند خردسال هستند برای تامین نیاز خود باید مدل ‌هایی را انتخاب کنند که فضای زیادی را جهت خشک کردن لباس ‌در اختیار آنها قرار می ‌دهند. در چنین شرایطی می‌ توان بندرخت ‌های ایستاده ای را که تعداد زیادی لباس در آنها جا می‌ گیرد از بازار تهیه کرد. مدل ‌های کوچکتر بندرخت آپارتمانی هم مناسب خانواده‌ های کم جمعیت و فضاهای کوچک هستند. برای خرید رخت‌ آویز در ابعاد کوچکتر می ‌توانید مدل ‌های سقفی و دیواری را سفارش دهید.

تحمل وزن

قبل از انتخاب بند رخت آپارتمانی ابتدا باید مشخص شود که رخت آویز تا چه مقدار وزنی را می تواند تحمل کند. به یاد داشته باشید که بند رخت نباید به صورت افراطی استفاده شود. پهن کردن بیش از حد لباس روی آن ممکن است باعث تغییر شکل و به هم خوردن تعادل بند رخت شود. معمولا روی رخت آویزها می ‌توان ۵ الی ۳۰ کیلوگرم لباس خیس را جا داد.

قابل حمل بودن

بعضی از انواع بندرخت آپارتمانی قابلیت حمل و جا به جایی دارند. این رخت آویز‌ها را می ‌توان با توجه به نیاز در قسمت‌ های مختلف خانه قرار داد. به طور مثال رخت ‌آویز‌های ایستاده، تاشو و… جزو مدل ‌های قابل حمل هستند. بعضی از رختاویز‌ها هم به شکل غیرقابل حمل طراحی می‌ شوند. برای استفاده از این مدل ‌ها اول باید آنها را در جای مناسب نصب کرد. چنین محصولاتی در دیوار یا سقف خانه نصب می ‌شوند. فضاهای مختلفی برای نصب بند رخت وجود دارد مثلا می ‌توان آن را در اتاق لباسشویی قرار داد.

قیمت محصول

بند رخت آپارتمانی با قیمت‌ های مختلف روانه بازار می شود. اگر بودجه زیادی برای خرید این وسیله ندارید تهیه رخت ‌آویز ارزان قیمت نیازتان را برطرف می ‌کند. قیمت خرید بند رخت به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله:

  • نوع بند رخت
  • ابعاد محصول
  • جنس محصول
  • میزان تحمل وزن
  • شرکت تولیدکننده

معرفی انواع بند رخت آپارتمانی

برای خرید بند رخت آپارتمانی بهتر است اول با مدل ‌های متنوع آن آشنا شوید. این مدل ‌ها شامل موارد زیر می ‌شود:

بند رخت ایستاده

بند رخت آپارتمانی ایستاده در طرح ‌های مختلفی به بازار عرضه می ‌شود مثل لوزی، مربع و غیره. این محصولات ابعاد و ارتفاع گوناگونی داشته و ‌باید متناسب با فضایی که برای خشک کردن لباس در نظر گرفته شده انتخاب شوند.

بند رخت دیواری

رخت ‌آویز دیواری همان طور که از نامش مشخص است برای نصب روی دیوار ساخته می ‌شود. این مدل بند رخت از محبوبیت بالایی برخوردار است. بند رخت دیواری را می توان به دو نوع تقسیم بندی کرد: ثابت و متحرک

بند رخت کشویی

بندرخت آپارتمانی کشویی جزو جدیدترین محصولات عرضه شده به بازار است. طراحی آن به نحوی انجام می ‌شود که برای نگهداری نیاز به فضای زیادی نداشته باشد. برای استفاده از این محصول باید انتهای آن را به دیوار نصب کرد. از آنجایی که به شکل کشویی ساخته می ‌شود به راحتی قابل جمع و باز کردن است. بند رخت ‌های کشویی یک نوع رخت ‌آویز دیواری محسوب می شوند.

بند رخت جمع شونده

مدل های جمع شونده بند رخت غالبا برای استفاده در فضای حمام انتخاب می شود. این محصولات گیره‌ هایی دارند که با وصل کردن آنها به دو سمت می ‌توان بند رخت جالبی را شکل داد و برای آویزان کردن لباس‌ ها استفاده نمود.

بند رخت دیواری تاشو

رخت ‌آویز دیواری تاشو حاصل ترکیب رخت آویز‌های کشویی و دیواری است. این محصول به فضای محدودی نیاز داشته و از آن تحت عنوان طناب لباس جمع شو هم اسم می برند.

بند رخت شوفاژی

بند رخت آپارتمانی شوفاژی قلاب‌ هایی دارد که به کمک آنها می ‌توان رختاویز را روی شوفاژ و فضاهای دیگر قرار داد. این نوع از رخت ‌آویز‌ها نسبت به مدل‌ های دیگر اندازه کوچک ‌تری دارند.

بند رخت چتری

روش استفاده از بند رخت چتری یا طبقه ‌ای شبیه به چتر است. این مدل رختاویز به شکل ۲ طبقه و ۳ طبقه‌ در بازار عرضه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *